Friday 27 April 2012

Friday I'm In Love =)


Sinopsis Friday I’m In Love 

Friday I’m In Love merupakan drama 13 episod yang mengisahkan Qi (Awang), seorang ulat buku mempunyai perangai pelik ketika umurnya menjangkau 21 tahun. Awang sering lepak di kopitiam Pak Mat (Mustapha Kamal) bersama kawan baiknya seperti Pitt (Aiman), Hansem (Ryzal), Jo (Zoey), Nisha (Nellydia) dan Ana (Bella).

Rakan Awang meraikan hari lahirnya di kopitiam Pak Mat, yang juga merupakan ayah Nisha. Pada masa itulah Awang terlihat gadis jelita singgah di warung itu. Awang terkejut apabila usikannya mendapat balasan positif. Itulah cinta pertama Awang bersama gadis bernama Amy lakonan Fouziah Gous.

Awang melalui hari-harinya penuh bahagia bersama Amy hinggalah pada Khamis apabila Awang membincangkan hal keluarga yang bakal dibina, tiba-tiba Amy mengatakan dia sudah berkahwin dan terus berlalu. Keesokan harinya apabila bangun tidur, Awang kelihatan seperti biasa, tiada apa berlaku pada dirinya seolah-olah lupa dengan kekecewaannya semalam.

Seperti biasa, pagi Jumaat itu dia lepak di kopitiam Pak Mat. Tiba-tiba Awang terlihat pula gadis ayu bernama Bella (Puteri Sarah Liyana).

Cinta ekspres Awang bermula lagi! Kali ini dia merasakan itulah cinta sejatinya. Dia nekad mahu berkahwin dengan Bella. Awang bersedia melamar Bella pada hari itu yang kebetulan Khamis! Ketika mahu melamar, Awang sekali lagi dikecewakan. Bella sebenarnya tidak meminati lelaki! Awang hanya umpan menyakiti hati ‘teman wanita’ Bella.

Adakah Awang akan jatuh cinta lagi? Apa pula istimewanya Jumaat bagi Awang kerana dia asyik bercinta pada hari itu? 

PELAKON

Qi Razali - Awang
Nelydia Senrose - Nisha
Aiman Hakim Ridza - Pitt
Zoey Rahman - Jo
Ryzal Jaafar - Hensem
Bella Dally - Ana

No comments:

Post a Comment